Heb je een klacht over de RAS?
Ben je niet tevreden over onze dienstverlening of niet goed behandeld door één van onze medewerkers dan kan je een klacht indienen.
Wat is een klacht?
Als RAS willen wij onze dienstverlening zo goed mogelijk afstemmen op de wensen van de werkgevers en werknemers in de schoonmaak- en glazenwassersbranche. De meeste zaken doen we goed, maar soms gaat het mis. Daarom horen we graag jouw ervaringen met onze dienstverlening.
Is er een toezegging niet nagekomen of moest je lang op een antwoord wachten? Of vind je dat een medewerker van de RAS je niet netjes heeft behandeld, dan kan je een klacht indienen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de houding van onze medewerker je niet beviel. Hij of zij was misschien ongeïnteresseerd of brutaal. Ook kan het gaan over een oneerlijke of ongelijke behandeling. In zo’n geval kan je een klacht indienen.
Je kan ook een klacht indienen als je het inhoudelijk niet eens bent met een beslissing van de RAS. Soms zijn er aparte regelingen waar je dan gebruik van kan maken (zie onderaan deze pagina).
Behandeling klachten
Als je een klacht indient dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op. Wij doen dat telefonisch en binnen 1 week. Als in dat gesprek een oplossing voor jouw klacht of probleem wordt gevonden, kan daarmee je klacht zijn afgedaan. Het kan ook zo zijn dat je liever niet in gesprek gaat over de klacht of dat je niet tevreden bent over de aangeboden oplossing. In dat geval gaan we de klacht verder onderzoeken. Je krijgt dan schriftelijk bericht over onze bevindingen en wat ons oordeel is. Het streven is om dat binnen 1 maand te doen.
De directeur van de RAS behandelt de klachten over de RAS. Het bestuur van de RAS behandelt klachten tegen de directeur. De RAS heeft een klachtencoördinator die zorgt dat alles goed verloopt. Bij algemene vragen over klachtbehandeling kan je contact opnemen met de klachtcoördinator: telefoon 073 – 62 00 460 of via info@ras.nl.
Klacht indienen
Een klacht dien je in via onderstaand formulier, of per brief: RAS, t.a.v. de klachtencoördinator, Postbus 2216, 5202 CE ’s-Hertogenbosch.
Uw privacy
Als je een klacht indient, heeft de RAS enkele persoonsgegevens van je nodig. De RAS gaat zorgvuldig met je persoonsgegevens om. In de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en in onze Privacyverklaring staat hoe de RAS met persoonsgegevens moet omgaan.
Let op:
Enkele onderdelen van de RAS hebben hun eigen klachtenregeling:
- Het RAS-Examenbureau
- Ben je werknemer en het niet eens met een beslissing van RAS over ESMW
- Ben je werkgever en het niet eens met een beslissing van RAS over het Generatiepact