Herkennen en signaleren van ongewenst gedrag

Het doel van deze e-learning is dat je ongewenst gedrag leert te herkennen en signalen leert te zien die kunnen zorgen voor ongewenst gedrag.

1.

Heb jij het vermoeden dat er medewerkers op jouw werk zijn die te maken hebben/hebben gehad met ongewenst gedrag?

Bekijk het volgende filmpje.

1/2
Welke klachten zijn lichamelijke klachten?
Welke klachten zijn mentale klachten?
Als je een medewerker hebt die te maken heeft met een van deze klachten dan:

Het is belangrijk om geen aannames te doen en niet vooraf in te vullen, maar wel de medewerker ruimte geven om te vertellen of er iets speelt.

Hoe kun je ongewenst gedrag herkennen? Meerdere antwoorden zijn goed.

Let op wat er gebeurt in het team en houd een open houding. Waar de een last van heeft, hoeft de ander niet te raken. Geeft de ruimte om een gesprek aan te gaan.

Waarom is het belangrijk ongewenst gedrag te herkennen? Meerdere antwoorden zijn goed.

Ongewenst gedrag is altijd slecht, voor medewerkers, voor het team en voor de resultaten. Mensen kunnen ziek worden, slechter gaan  presteren of een andere baan zoeken.

Bedankt voor het invullen van de e-learning. Als je een bewijs van deelname wilt downloaden, kan je hieronder je naam invullen en het bewijs downloaden.

Bekijk deze website als

Deze website maakt gebruik van cookies.