Pak je rol!

Het is voor medewerkers vaak een enorme stap om bij je te komen met een melding van ongewenst gedrag. Ga er dan ook zorgvuldig mee om en neem iedere klacht serieus. En onthoud: het gaat erom hoe de ander iets ervaart en niet of jij het ermee eens bent. Gebruik de hulpgids voor leidinggevenden om medewerkers te laten zien waar ze informatie kunnen vinden over ongewenst gedrag.

Stappenplan

  1. Maak afspraken over hoe je met elkaar omgaat
  2. Geef zelf het goede voorbeeld
  3. Grijp in en onderneem actie
  4. Bied steun aan het slachtoffer
  5. Vraag advies aan een vertrouwenspersoon

Stappenplan bij melding

  1. Neem iedere melding serieus
  2. Vermijd discussie en voer een open gesprek
  3. Ga niet op zoek naar de ‘waarheid’, maar naar oplossingen
  4. Bied beide partijen neutrale steun omtrent de procedure
  5. Schakel je eigen leidinggevende of HR in bij een klacht die over jou gaat
  6. Vraag advies aan een vertrouwenspersoon

Bekijk deze website als

Deze website maakt gebruik van cookies.